רפליקציות והעתקה ממודל לאבן

העתקה ממודל לאבן 

בעבר וגם כיום, תהליך העיצוב של אלמנט פיסולי (תבליט או פסל) מאבן צריך להיעשות בשלבים.

מסקיצת נייר, לדוגמת חימר קטנה, לאחר מכן עיצוב מודל 1:1, יציקה לגבס (היום עם תבניות סיליקון) ואז העתקה מהגבס לאבן עם טכניקת העתקה כל שהיא.

הרעיון מבוסס על הצורך במזעור הטעויות שהאמן עושה עם החומר הכי יקר-האבן.

לכן יש צורך בלהתחיל מהחומר הכי זול וזמין (נייר) דרך השלבים השונים ולסיים עם הכי יקר (אבן).

כדי לעבור כל שלב היה צריך את אישור מזמין העבודה, שהסקיצה או המודל מספקים אותו ואפשר לעבור הלאה.

כל פעם שמשחזרים או יוצרים פיסול יש צורך במודל והעתקה כל שהיא לאבן, בין אם זה עם מחוגה (שיטת שלושת המחוגות - הקומפאסו האיטלקית, להגדלת מודלים) או נקדן (Pointing Machine) להעתקה 1:1.

בדרך זו אפשר היה להגיע להתאמה מירבית בין המודל שנקבע לאבן, ולמנוע טעויות שיכולות לעלות לאמן בהרבה כסף ואיבוד יוקרתו המקצועית.

press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
1/1